چرا وزیر کشور معاونش را تغییر داد؟
بخشنامه جنجالی معاون سیاسی وزیر کشور که بعداً شخص وزیر آن را غیر قابل خوانده و ابطال کرده بود، به بهانه انتخابات، ظرفیت مهم نمایندگان برای حلوفصل مشکلات مردم را از نمایندگان گرفته بود.
به گزارش ملت بیدار آنلاین، نمایندگی تنها جایگاهی است که ازیکطرف به رأی مردم بهصورت مستقیم نیازمند است و از طرف دیگر مردم مناطق مختلف بهخصوص شهرهای کوچک و روستاها برای پیگیری مطالبات خود به او مراجعه میکنند؛ لذا نمایندگان بهصورت قانونی، ظرفیت جدی برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم و استانهای مخالف از دستگاههای اجرایی را دارند.
بااینحال، بخشنامه جنجالی معاون سیاسی وزیر کشور که بعداً شخص وزیر آن را غیر قابل خوانده و ابطال کرده بود، به بهانه انتخابات، ظرفیت مهم نمایندگان برای حلوفصل مشکلات مردم را از نمایندگان گرفته بود. به تعبیر دیگر حرف این بخشنامه این بود که پیگیری موضوعات توسط نمایندگان فقط برای 3 سال اول نمایندگی ممکن است و در سال چهارم آنها نباید مشکلات مردم را پیگیری کنند!
ازبینبردن این ظرفیت اساس غیرقانونی بودن این بخشنامه بود. بر همین مبنا شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن این بخشنامه پررنگ شد تا جایی که سؤال شفاف برخی نخبگان سیاسی از وزارت کشور و معاون سیاسی این وزارتخانه این بود که اگر هدف معاون وزیر، سلامت انتخابات بوده، چرا همراهی و همکاری مسئولان دولتی در استانها را فقط برای نمایندگان مجلس ممنوع کرده بود و از سایر کاندیداهای این مناطق سخنی به میان نیاورده بود؟ آیا فقط نمایندگان فعلی مجلس کاندیدای انتخابات هستند؟
طبیعتاً این طور نیست و همین پرسش بیپاسخ، شائبه دخالت این معاون وزیر کشور در انتخابات را پررنگ کرده بود؛ کسی که خود رئیس ستاد انتخابات کشور هم بود. آن هم در سالی که برای نخستینبار راهبرد سلامت انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته بود و اقدام «محمدرضا غلامرضا» معاون معزول وزیر کشور این راهبرد و سیاستگذاری صریح معظم له را هدف قرار داده بود.
برخی فعالان سیاسی حتی این ابهام و پرسش برایشان ایجاد شده بود که آیا میشود همین قاعده را برای رئیسجمهور هم اجرایی کرد و وی را در سال آخر دوره ریاستجمهور از بسیاری اقدامات اجرایی و راهاندازی امور کشور و مطالبات مردم، منع کرد؟
انتهای پیام