ایران پلاست؛ حمایت از دانش بنیان ها، تولید داخل و اقتصاد پایدار
نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.
توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی بهمنظور تولید محصولات مورد نیاز کشور و جلوگیری از واردات مهمترین برنامه دولت سیزدهم در توسعه صنعت پتروشیمی است. به این منظور برنامهریزیهای لازم برای سرمایهگذاری و احداث واحدهای صنعتی جدید و تأمین ملزومات آن از جمله دانش فنی، مواد مصرفی، تجهیزات و قطعات نیز باید انجام شود، بنابراین بهطور همزمان دو موضوع تولید محصولات مورد نیاز در کشور و دستیابی به دانش فنی و کالا و تجهیزات در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار دارد.
صنعت پتروشیمی، با کمترین ضریب ریسک پذیری خود به یکی از صنایع احیاگر نظام اقتصادی کشور در شرایط سخت و پیچیده تحریم تبدیل شده است و در این میان صنایع پایین دست و صنایع مرتبط در حوزه تولید ملی و ساخت داخل از سهمی موثر برخوردار هستند.
در هفدهمین دوره ایران پلاست، ساز و کار های اجرایی منطبق با استانداردهای بین المللی برنامه ریزی و جریان سازی شده است و با وحدت رویه یکپارچه و منظم میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فعالان، ذی نفعان و مشارکت کنندگان، ایران پلاست امسال در مقایسه با دوره های قبلی خود از جنبه های محتوایی، رویکرد و رویدادهای جانبی بسیار غنی تر برگزار می شود.
نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.
این نمایشگاه امروز بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می رود و در بین نمایشگاه های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه بندی می شود. این نمایشگاه 16 دوره موفق را پشت سر گذاشته است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.
از دیدگاه استانداردهای جهانی، نمایشگاهی معتبر و فاخر است که تعداد مشارکت کنندگان آن بالا و حرفه ای -تخصصی است.
نمایشگاه ایران پلاست با پیشینه خود یکی از نمایشگاه های معتبر در منطقه خاورمیانه است و در دوره هفدهم خود با وحدت رویه مشارکت کنندگان، فرصتی بالقوه برای ظهور فناوری های جدید، دستاوردها، ارائه محصولات با ارزش افزوده بالاتر و نیز مسیری برای معرفی و جذب سرمایه گذار و بازارهای جدید داخلی و خارجی در راستای تکمیل زنجیره ارزش صنایع تکمیلی و پتروشیمیایی نقش بسزایی دارد.
فرید دوستی رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با تاکید بر اینکه تمامی فضاهای نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از 26 تا 29 شهریورماه به ایران پلاست اختصاص یافته است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که در دوره هفدهم منافع تمامی مشارکت کنندگان تا حد ممکن تأمین شود.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم ایران پلاست امسال نیز همچون دوره های پیشین خود، ویترین و نمای کاملی از موفقیت یک رویداد اثر بخش نمایشگاهی در حوزه اقتصاد و بازار مشارکت کنندگان باشد، افزود: در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال آماده هرگونه همکاری و حمایت لازم از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و صاحبان صنایع نوپا است.
مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از 26 الی 29 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.