انتشار آمار بینندگان برخی از برنامههای صداوسیما نشان از استقبال زیر ۵ درصد دارد
مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که آقایان جبلی و جلیلی با شعار تحول و استراتژی حذف سلبریتیها به ساختمان صبا آمدند. الان بعد از گذشت دو سال با انتشار آمار بینندگان برخی از برنامهها که نشان از استقبال زیر ۵ درصد دارد.
سجاد فرشیدی - خبرنگار: مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که آقایان جبلی و جلیلی با شعار تحول و استراتژی حذف سلبریتیها به ساختمان صبا آمدند.
ایده این دوستان بر این مبنا بود که برنامهها و سریالهای تلویزیون باید سیاسیتر باشد و صرفا به سرگرمی نپردازد. خروجی برنامههای سیما به سیدخندان رسید و طیف گستردهای از مخاطبان را از پای تلویزیون دور کرد.
انگار محتوای تلویزیون فقط برای خودیها پخت و پز شده بود. اما الان بعد از گذشت دو سال با انتشار آمار بینندگان برخی از برنامهها که نشان از استقبال زیر ۵ درصد دارد.
با توجه به این ریزش وحشتناک مخاطب سیما و تذکر اخیری که رییس سازمان از مقامات عالی گرفته تلویزیون تمام عزم خود را جزم کرد تا در شب یلدا این ریزش مشهود مخاطب را جبران کند.
اما دوستان برای ترمیم این شکست تاکتیک خوبی را استفاده نکردند و کاری کردند که در تناقض با رفتارهای گذشته شان بود و دوباره رفتند سراغ همان سلبریتی هایی با ایدیولوژی شان در تناقض بود.
شبکه سه به سراغ یک شومن اینستاگرامی رفت که پست های او در شبکه های اجتماعی در تحقیر سبک زندگی ایرانی مشهور است یا شوخی های مبتذل او معمولا ترند اول رسانه های زرد است.
یا یک نوجوان بلاگر که در پلتفروم فیلتر شده معروف شده را روی آنتن زنده میاورند و به دنبال افزایش مخاطب هستند. بقیه شبکه ها هم یک مینی بوس از سلبریتی ها را با هزینه های نجومی هماهنگ کردند و در ساعت های مختلف شب یلدا هر کدامشان در یکی از شبکه های سیما با شوخی ها لوس مشغول سرگرم کردن مردم بودند.
در این بین شبکه یک شاید مقبول ترین برنامه را داشت و شبکه نسیم سعی کرده بود در نبود رامبد و مهران مدیری کمی شعار تحول سازمان را احیا کند ولی آن هم علیرغم برگزاری آبرو دارانه یلدای سال، چیز دندان گیری برای رییس سازمان نداشت و صرفا استراتژی حذف سلبریتیها را تا حدی حفظ کرد. شبکه یک و چهار هم تا حدی از سلبریتی زدگی به دور بودند ولی مدیران سازمان تا فضای آرمانی خود فاصله بسیار زیادی دارند که معلوم نیست بالاخره تبدیل به واقعیت میشود یا خیر!؟/ پایان پیام