کارشناس بازار خودرو: کاهش حاشیه سود و افت اشتیاق برای خرید و فروش خودرو
فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، از کاهش حاشیه سود در خرید و فروش خودرو خبر داد و اشاره کرد که دیگر خرید خودرو بهعنوان راهی برای حفظ سرمایه مطرح نیست. او همچنین به وضعیت قیمت خودروهای داخلی و وارداتی پرداخت.
به گزارش ملت بیدار؛ یک کارشناس بازار خودرو اعلام کرد که حاشیه سود خرید و فروش خودرو کاهش یافته است. او همچنین اظهار داشت که اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد و دیگر خرید خودرو بهعنوان یک راهکار برای حفظ سرمایه مطرح نیست.
فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، درباره وضعیت کنونی بازار گفت: «قیمتها در بازار خودرو کمی افزایش داشتهاند، اما خرید و فروش چندانی انجام نمیشود.»
وی افزود: «نباید انتظار جهش چشمگیری در قیمت خودرو داشت، چرا که تقاضا به مراتب کمتر از سالهای گذشته است و خریدها دیگر مانند گذشته هیجانی نیستند. البته تحولات سیاسی ممکن است باعث افزایش قیمت خودرو شود، ولی در کل تعداد خریداران زیاد نیست.»
نادری ادامه داد: «اگر تحول خاصی در زمینه سیاست رخ ندهد، بازار خودرو به آرامش خواهد رسید و قیمتها کاهش خواهند یافت، چرا که عرضه خودرو از تقاضا پیشی گرفته است. واردات خودرو نیز شدت گرفته و تعهدات خودروسازان داخلی بهزودی تکمیل میشود که با آغاز مجدد پیشفروشها، بازار به ثبات خواهد رسید.»
او تأکید کرد: «حاشیه سود خرید و فروش خودرو بهشدت کاهش یافته و اشتیاق به این کار کم شده است. دیگر خودرو برای حفظ سرمایه خریداری نمیشود، زیرا سود این کار نسبت به سه سال گذشته کاهش یافته است. در آن زمان تقاضای کاذب بود، ولی اکنون چنین شرایطی دیگر وجود ندارد.»
وی خاطرنشان کرد: «برای حدود ۷ ماه، سود خرید و فروش خودرو بسیار جزئی شده و دیگر توجیه اقتصادی ندارد.»
نادری همچنین درباره قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی گفت: «خودروی ۲۰۷ پرطرفدارترین خودرو داخلی است که حدود ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. پس از آن، کوئیک از گروه خودروسازی سایپا با قیمتی بین ۴۲۰ تا ۴۳۵ میلیون تومان در رتبه دوم قرار دارد.»
این کارشناس درباره خودروهای وارداتی افزود: «ارزانترین خودروی وارداتی حدود ۱.۹ میلیارد تومان است و برخی از این خودروها تا ۳.۸ میلیارد تومان خرید و فروش میشوند. حاشیه سود معامله خودروهای وارداتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.»/ پایان پیام