پروژههای لغوشده GTA: از توکیو تا نسخههای ناموفق Game Boy Advance
بر اساس گزارش اخیر، شرکت راکاستار گیمز چندین پروژه از سری بازیهای GTA را که قرار بود در شهرهایی مانند توکیو توسعه یابند، متوقف کرده است. بهعلاوه، نسخهای از این بازی برای کنسول Game Boy Advance نیز به دلیل مشکلات مالی استودیوی سازنده لغو شده است.
به گزارش ملت بیدار؛ طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، شرکت راکاستار گیمز چندین عنوان از سری GTA را در دست توسعه داشته که هرگز به مرحله انتشار نرسیدند. یکی از این پروژهها مربوط به بازی "GTA: Tokyo" بود که توکیو، پایتخت ژاپن، را بهعنوان لوکیشن اصلی خود انتخاب کرده بود. بر اساس منابع تایم اکستنشن، سام هاوزر، یکی از اعضای کلیدی راکاستار، به شدت به صحنه توکیو علاقهمند شده بود؛ چراکه تیم راکاستار برای تبلیغات بازی GTA III به این شهر سفر کرده بود.
با این حال، بهدلیل مشکلات لجستیکی و زمانی برای انجام تحقیقات و انتقال تیم به توکیو، این پروژه بهسرعت کنار گذاشته شد. منابع آگاه اعلام کردهاند که اجرای این بازی در توکیو از نظر فرهنگی و ایجاد یک داستان مناسب نیز چالشهای خاص خود را داشته است. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا راکاستار به شهرهای شناختهشدهای که پیشتر در نسخههای اولیه GTA معرفی شده بودند، بازگردد.
این اولین بار نیست که از یک نسخه GTA در توکیو صحبت شده است. در زمان نزدیک به انتشار بازی GTA: San Andreas، شرکت Take-Two Interactive علامتهای تجاری مربوط به "GTA: Tokyo" را به ثبت رساند، اما پروژه در نهایت لغو شد.
علاوه بر این، نسخهای دیگر از GTA که برای کنسول Game Boy Advance توسط استودیوی Clawfish Interactive در حال توسعه بود نیز لغو شد. مشکلات مالی و عدم برآورده شدن استانداردهای کیفی راکاستار از سوی این استودیو منجر به تعطیلی Clawfish و متوقف شدن این پروژه شد./ پایان پیام