اوورهال نکردن و عدم توجه مدیریت شهری گذشته عامل اصلی برخورد دو قطار در خط متروی کرج – تهران

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران: ۴ سال عقب ماندگی و اورهال ناوگان ریلی شهر درصد حوادث را افزایش داده است

کد خبر : 4662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دی 1400 - 15:35

به گزارش ملت بیدار آنلاین؛ متاسفانه امروز صبح اول دی ماه ۱۴۰۰ دو قطار در خط پنج متروی تهران با هم برخورد داشتند که این اتفاق حادثه جانی در پی نداشته است، از همان ساعت‌های ابتدای گمانه زنی‌های زیادی در خصوص علت اصلی این حادثه زده شد، اما بر اساس آنچه مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفته اشکال در سیستم ATP (سیستم کنترل اتوماتیک قطار) باعث بروز این حادثه است.

همچنین مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران بیان داشت: “از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.”

وی ادامه داد: “این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد. انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار خواهد گرفت.”

شایسته اصل در ادامه با تأکید بر آنکه جبران نواقص و کوتاهی‌های گذشته نیازمند اقدامات جهادی است، تأکید کرد: “از همکارانم می‌خواهم با تلاش و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی، کم کاری‌های گذشتگان را جبران کرده تا دیگر شاهد حوادثی این چنین نباشیم.”

همچنین علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در اینباره گفت: “عدم به روزرسانی فناوری‌های مترو در ۴ساله گذشته از عوامل وقوع این حادثه بوده است.”

در این بین سایر اعضای شورای شهر در این خصوص صحبت‌های داشته اند، سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره این مسئله گفت: “۴ سال عقب ماندگی و اورهال ناوگان ریلی شهر درصد حوادث را افزایش داده است.”

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران طی توییتی در خصوص واقعه مترو تهران اظهار کرده: “اگر چه علت یا علل واقعی حادثهٔ امروز #مترو در ایستگاه #چیتگر در مسیر تهران ـ کرج، قطعاً توسط کمیتۀ سوانح #شهرداری_تهران بررسی و کشف می‌شود، اما این حادثه، زنگ خطر #فرسودگی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی را رسماً به صدا درآورد.

در چهار سال گذشته، #شهرداری_تهران اقدام مؤثری در بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام نداده است. بیش از ۱۲ سال است که دولت‌های مستقر به بخش قابل توجهی از تعهدات خود در تخصیص منابع برای خرید و ساخت واگن و اتوبوس و نوسازی تاکسی‌های فرسوده عمل نکرده‌اند.

اگر همچنان در بر همین پاشنه بچرخد، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات‌دهی حمل‌ونقل عمومی و افزایش نارضایتی شهروندان، وقوع حوادث مجدّد، دور از انتظار نخواهد بود. #دولت محترم، #شورای_شهر_تهران و #شهرداری_تهران بایستی رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل #پایتخت را در اولویت قرار دهند.

من هم به عنوان عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، قطعاً موضوع رسیدگی به نوسازی و بازسازی زیرساخت حمل‌ونقل عمومی تهران را در اولویت پیگیری‌های خود قرار خواهم داد و از شهردار محترم
@arzakani4
هم می‌خواهم که از فرصت حضور در جلسات هیئت دولت برای جلب تعهدات دولت در این حوزه تلاش کنند.”

/ پایان خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.